Sprevádzkovanie viac ako 11-kilometrového úseku D1 pomôže podľa
Žgravčákovej odľahčiť dopravu na cestách I/18 v lokalite Strážov a I/64
smerom na Rajec. "Prinesie vyšší komfort z jazdy, zvýši plynulosť,
rýchlosť a bezpečnosť premávky. Zároveň zníži nehodovosť a vysoké
zaťaženie hlukom, čím zlepší kvalitu životného prostredia v priľahlých
obciach a v meste Žilina. Jeho súčasťou sú dva tunely, Ovčiarsko
a Žilina," priblížila. Zdôraznila, že tunel Ovčiarsko je aktuálne
svojou dĺžkou takmer 2,5 kilometra najdlhším dvojrúrovým tunelom v
prevádzke.
Na výstavbe diaľničného úseku sa podieľalo združenie stavebných
firiem Doprastav, Strabag, Váhostav a Metrostav. Zmluvná cena za
výstavbu, spolufinancovanú Európskou úniou, je 445,166 milióna eur bez
DPH, spresnila vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie NDS. Diaľničný
privádzač Lietavská Lúčka – Žilina spája mesto Žilina s diaľnicou D1.
Začína sa tesne pred diaľničnou križovatkou Lietavská Lúčka. Po 2,5
kilometri sa na svojom konci napája na existujúci úsek cesty I/64 v
križovatke Solinky v Žiline.
Novootvorený úsek D1 podľa Žgravčákovej prináša obyvateľom južných častí
mesta Žilina ako Solinky, Vlčince, Bánová, Hliny, Bytčica či Bôrik
výhodnejší vjazd do mesta cez diaľnicu. "Dopravnú situáciu v meste
Žilina zlepšíme aj vybudovaním spojovacej vetvy v okružnej križovatke
Solinky a realizáciou úprav cesty prvej triedy I/64, čím bude doprava
plynulejšia. Tranzitná doprava nad 7,5 tony zostane zatiaľ vedená
rovnako, ako je to v súčasnosti," konkretizovala s tým, že dopravné značenie osadené na začiatku úseku zakáže vjazd týmto nákladným vozidlám na diaľnicu.